Terraformacja Marsa
Terraformacja Marsa - plansza gry
Wskaźniki Terraformacji w grze planszowej Terraformacja Marsa
Terraformacja Marsa - zawartość pudełka z grą
Gra Terraformacja Marsa - zasoby i surowce
Karty Terraformacji Marsa
Gra planszowa Terraformacja Marsa - karty i znaczniki zasobów
Terraformacja Marsa - karty korporacji
Terraformacja Marsa - karty projektów
Karty w grze Terraformacja Marsa

Terraformacja Marsa - gra planszowa

Cena 132,00 zł
Brutto
Wysyłka GRATIS!
Ilość
Zamów teraz, a dostarczymy

Oferowane gry mamy w magazynie. Jeżeli możesz grę dodać do koszyka, oznacza to, że jest u nas i czeka tylko na Twoją decyzję.

Przyjmujemy płatności przez PayU i Przelewy24. Wysyłamy zawsze w ciągu 24 godzin z wyjątkiem weekendów i świąt, tylko na terenie Polski.

Jeśli po zakupie rozmyślisz się, możesz zwrócić grę w ciągu 14 dni. Przyjmiemy nie pytając o powody i zwrócimy pieniądze. Warunkiem jest jedynie zwrot gry w nienaruszonym stanie, w zafoliowanym fabrycznie opakowaniu.

Jesteśmy też na Allegro (100% poleceń, zadowolenie 5/5)

 

Polityka prywatności

  Warunki dostawy

 

Zwroty i reklamacje

Terraformacja Marsa

Terraformacja MarsaOkoło 2400 r. przed ludzkością na przepełniającej się Ziemi stanęło epokowe wyzwanie: uczynić Czerwoną Planetę zieloną i zdatną do zamieszkania dla przyszłych pokoleń. Stań na czele jednej z kilku korporacji, które na wezwanie Swiatowego Rządu wspólnie podejmą się tego zadania.

Wspólnie nie oznacza tu współpracy, a raczej zaciętą rywalizację. „Terraformacja Marsa” to gra planszowa dla 1-5 osób w wieku 12 lat i więcej, które ścigać się będą o największe zasługi i zyski przy przekształcaniu planety w miejsce odpowiednie dla ziemskiego życia. Gatunek można określić jako „ekonomiczne s-f”, a mechanizm gry opiera się na tzw. budowaniu silnika, czyli tworzenia zestawu kart, których połączenie zapewni szybkie zdobywanie punktów.

Terraformacja Marsa od dnia premiery (2016) co roku plasuje się na światowych szczytach list rankingowych i zdobywa prestiżowe nagrody.

Terraformacja Marsa - fabuła

Jeśli kiedykolwiek ludzkość będzie gotowa do zamieszkania poza Ziemią, Mars wydaje się oczywistym celem: jest najbliższą nam skalistą planetą typu ziemskiego, znajdującą się w strefie, w której możliwe jest utrzymanie atmosfery i wody w stanie ciekłym. Nawet warunki na powierzchni okazują się być… prawie dobre. Na pewno są najbardziej podobne do ziemskich ze wszystkich planet Układu Słonecznego.  A dlaczego prawie? Bo chociaż temperatura w dzień dochodzi do -20, co dałoby się jakoś znieść, to w nocy spada poniżej -100; chociaż wszędzie są widoczne koryta po dawnych rzekach, to obecnie wody na powierzchni praktycznie nie ma, a atmosfera, jeżeli nawet może kojarzyć się z ziemską, to niestety tą z bardzo wczesnych etapów rozwoju naszej planety.

Jednak całkiem niedawno – w astronomicznej skali - Mars był znacznie cieplejszy, pełen płynącej wody i być może otoczony atmosferą zawierającą znacznie więcej tlenu. Dlaczego nie miałoby to nastąpić ponownie?

W chwili rozpoczęcia gry na Marsie znajduje się już kilka niewielkich kolonii, jednak są to izolowane od zewnętrznych warunków bazy, mieszczące niewielu ludzi. Rząd Ziemi postanowił wesprzeć każdą organizację, która przyczyni się do przybliżenia dnia, kiedy koloniści będą mogli spacerować pod otwartym niebem i będzie można otworzyć Marsa dla prawdziwej imigracji.

Wykonanie i estetyka

Plansza główna gry odwzorowuje dokładnie prawdziwą powierzchnię Marsa, podzieloną na 50 heksagonalnych pól – każde z nich symbolizuje 1% powierzchni, obszarem rozgrywki jest bowiem jedna półkula.

Zawartość pudełka stanowi zadziwiającą mieszankę świetnej, nowoczesnej stylistyki z elementami znacznie słabszymi. Nie da się mieć zastrzeżeń do jakości i wyglądu planszy głównej, a już markery zasobów robią wielkie wrażenie – wykonano je jako błyszczące metalizowane kostki. Z drugiej strony nie da się ukryć, że grafika planszetek graczy nie jest specjalnie wyszukana. „Komputerowy” krój pisma miał w założeniu wyglądać nowocześnie, ale wg nas przypomina raczej futurystyczne projekty z lat 80-tych. Jest to jednak kwestia gustu i nie ujmuje wiele z całościowego efektu, który trzyma wysoki poziom.

Terraformacja Marsa - zasady gry

W grze mamy jedno główne zadanie, którego spełnienie będzie oznaczało sukces terraformingu: podnieść trzy Wskaźniki Globalne do akceptowanego przez ludzi poziomu. Temperatura musi podnieść się do co najmniej 8 stopni Celsjusza. Ilość zbiorników wodnych (oceanów) musi dojść co najmniej do 9% (dziewięciu pól) powierzchni Marsa, a zawartość tlenu w atmosferze do 14%. Dopiero wówczas będzie można powiedzieć, że warunki do życia ludzi bezpośrednio na powierzchni planety są ciężkie, ale wystarczające, a gra zakończy się sukcesem.

Gracze będą kolejno kupować i zagrywać z ręki karty przedstawiające wynalazki i projekty technologiczne Do ich realizacji potrzebować będą sześciu podstawowych rodzajów zasobów: energii, ciepła, stali, tytanu, roślin oraz środków płatniczych zwanych tu megakredytami. Zrealizowane projekty przyniosą zwykle zyski i jako inwestycje są głównym źródłem dochodu korporacji. Przynoszą też właścicielowi punkty zwycięstwa (PZ) oraz podwyższenie współczynnika terraformacji (WT) – oba te wskaźniki służą na końcu gry do ustalenia zwycięzcy. WT wzrasta za każdym razem, kiedy na skutek działań gracza podwyższa się jeden z wymienionych wcześniej Wskaźników Globalnych.

Nie od razu Marsa przekształcono. Ta gra ciągnie się przez stulecia (czyli w praktyce 1,5-3 godziny zależnie od ilości graczy), a każda tura odpowiada jednemu pokoleniu i dzieli się na cztery fazy:

  • kolejności – wyznaczamy pierwszego gracza
  • badań naukowych – dobieramy z talii cztery karty projektów i, zależnie od możliwości i potrzeb, niektóre kupujemy za posiadane zasoby, pozostałe odkładamy/odrzucamy.
  • akcji – stwarzamy projekty na podstawie posiadanych kart, a także wykupujemy tytuły i fundujemy nagrody
  • produkcji – podczas tej fazy nasze przedsięwzięcia przyniosą dodatkowe zasoby, które będziemy mogli wykorzystać w następnej rundzie (następnym pokoleniu) oraz dochód wyliczany na podstawie współczynnika terraformacji (WT).

Gracze będą umieszczać na polach głównej planszy, czyli mapie Marsa, obszary zieleni, oceanów, miasta oraz niekiedy obszary specjalne, jeśli z ich powstaniem wiąże się dany projekt.

A projekty mamy naprawdę ambitne i to jest ten element, który przesądza o atrakcyjności „Terraformacji Marsa”, ponieważ większość z nich, jakkolwiek futurystyczna, stanowi dawkę rzetelnej popularno-naukowej wiedzy i jest całkowicie do pomyślenia na przyszłych etapach rozwoju techniki. Przykładem może być import wodoru spoza planety, katapulta orbitalna, chemiczne związki przeciwpromienne, „zasiewanie” chmur, lub nawet „konwerter masy”, czyli urządzenie zamieniające wprost masę na energię według słynnego równania Einsteina. Wśród projektów stricte badawczych: poszukiwanie życia, prace nad efektem cieplarnianym.

Regrywalność Terraformacji Marsa

Element losowy jest stosunkowo niewielki. Przebieg gry oczywiście zależy od wyciągniętych z potasowanej talii kart, których jest ponad 200, a to sprawia, że każda rozgrywka jest zupełnie inna.  Jednak naprawdę decydujące znaczenie ma ułożony przez nas plan, według którego jedne projekty będziemy realizować, a inne odrzucać. Co najlepsze, nie istnieje tu jedna optymalna droga do sukcesu. Wygrana wymaga zarówno długofalowych strategii, jak i przemyślanych taktycznych posunięć z rundy na rundę.

Jakość strategii i ekonomii jest w „Terraformacji” na tyle mocna, że doświadczeni gracze preferują zwykle całkowite wyeliminowanie losowości, a gra oferuje taki zestaw reguł. W tym wariancie kart nie dobiera się na ślepo; zamiast tego od początku jest możliwy pełen wybór z talii projektów.

Z drugiej strony, jeśli chcemy włączyć do gry kogoś zupełnie „zielonego”, można udostępnić mu rozgrywkę z bonusami na start, dzięki specjalnym „korporacjom dla początkujących”. Grając jednocześnie z doświadczonymi graczami osoba taka ma wówczas równe szanse.

„Terraformacja Marsa” jest grą planszową, do której można wracać często i długo, tj. dopóki sama tematyka nam się nie znudzi, bo jakość rozgrywki jest tu bez zarzutu. A jeśli zapragniemy zmiany tematyki, w sieci często można znaleźć porównania z inną grą opartą na tej samej mechanice, ale z zupełnie innej dziedziny: „Na skrzydłach”; również w pewnym sensie ekonomiczną, ale przeznaczoną za to dla osób preferujących bujać w naszych ziemskich obłokach.

Zawartość pudełka

  • plansza główna z mapą Marsa
  • 5 planszetek graczy
  • 233 karty
  • 400 znaczników zasobów
  • 80 kafelków
  • instrukcja
Rebel
5901549927900
7 Przedmioty

Zobacz także

Jak wygląda u nas zamówienie gry "Terraformacja Marsa"?

Przyjmujemy płatności za pośrednictwem bramek PayU i Przelewy24 oraz za pobraniem, a wysyłamy do paczkomatów Inpost oraz bezpośrednio do domu kurierem - również Inpost. Z tym przewoźnikiem nigdy nie zdarzyło nam się zgubienie ani uszkodzenie zawartości.

Zwykle kilka egzemplarzy mamy już spakowanych do pudełek, więc po wypełnieniu formularza dostawy i płatności tylko zaklejamy i dodajemy etykietę z adresem. Pakujemy wykorzystując ekologiczne, biodegradowalne "chrupki" i dobrze zabezpieczamy przed zgnieceniem.

Jeśli zamówisz:

do 12:00 w poniedziałki, wtorki i czwartkipaczka wyjedzie jeszcze tego samego dnia, zwykle ok. 13-tej
do 8:00 w środy i piątki
w pozostałych godzinach paczka wyjedzie najpóźniej ok 8 rano następnego dnia roboczego.

Zarówno przesyłki paczkomatowe jak i kurierskie dochodzą na drugi dzień po wysłaniu (w 99% przypadków). Nasz pomocnik Pispiza* mówi, że jeśli zamówisz teraz, dostaniesz grę pojutrze

Masz pytania? Napisz lub zadzwoń: +48 518 102 074

*Pispiza - w języku Indian Lakȟóta piesek preriowy, zwierzątko znane ze swojego sprytu, zapobiegliwości i zaradności. U nas - sprytny i zaradny elektroniczny pomocnik, który uzupełnia nasze zapasy i dba o wysyłkę na czas.