




UWAGA! Gra jest w przedsprzedaży. Wysyłka rozpocznie się 12-04-2021.
Przyjmujemy płatności przez PayU i Przelewy24. Dostarczamy tylko na terenie Polski.
Jeśli po zakupie rozmyślisz się, możesz zwrócić grę w ciągu 14 dni. Przyjmiemy nie pytając o powody i zwrócimy pieniądze. Warunkiem jest jedynie zwrot gry w nienaruszonym stanie, w zafoliowanym fabrycznie opakowaniu.
Jesteśmy też na Allegro (100% poleceń, zadowolenie 5/5)
Polityka prywatności
Zwroty i reklamacje
Talisman: Magia i Miecz to planszowa gra przygodowa osadzona w świecie fantasy, która zabierze Cię w podróż przez świat magii, potworów i smoków, w przygodę, której celem jest odzyskanie starożytnego artefaktu, Korony Władzy.
Talisman przeznaczony jest dla 1-6 graczy w wieku od 13 lat, a rozgrywka zajmuje około 2 godzin. Sprawdzi się zarówno wśród przyjaciół, jak i w gronie rodzinnym. Instrukcja z zasadami gry ma 26 stron, ale większość zajmują ilustracje i w praktyce około 20 minut lektury wystarcza do rozpoczęcia gry, a jeśli wśród grających jest osoba, która już poznała reguły, można uczyć się w trakcie.
Instrukcja zawiera też alternatywne zakończenia oraz modyfikacje pozwalające na grę solo oraz na skrócenie czasu gry o połowę (pomija się wtedy etap "ekspowania" i gracze rozpoczynają przygodę z postaciami na tyle silnymi, by od razu wejść do Krain Wewnętrznych).
Oferowana tu wersja to tzw. "podstawa", czyli samodzielna gra, zawierająca wszystkie elementy niezbędne do zabawy, a którą w przyszłości można rozbudowywać o liczne rozszerzenia.
Na czas gry zostaniesz bohaterem Krain: wojownikiem, złodziejem, magiem, kransoludem, trollem lub innym spośród 14 proponowanych Poszukiwaczy. Musisz wyruszyć z pogrążających się w chaosie Krain Zewnętrznych i dostać się do przerażającej Doliny Ognia, gdzie dawno temu ukryto Koronę. Dostać się tam możesz tylko posiadając potężny Talizman i to jego musisz zdobyć przede wszystkim. Na swojej drodze napotkasz groźnych przeciwników, śmiertelne pułapki, potwory, ale też, jeśli los pozwoli, odnajdziesz przydatne przedmioty i broń, a także spotkasz przyjaciół i sprzymierzeńców. Pamiętaj jednak, że posiadacz Korony może być tylko jeden...
Podobnie jak w grach rpg, w Talismanie ważne jest budowanie postaci, zdobywanie wiedzy i mocy koniecznej do pokonania strażników czyhających na drodze do Doliny Ognia, a los rozstrzygany jest rzutem jedną lub dwiema kostkami. Na szczęście niewiele jest liczenia statystyk, za to dużo emocji i zabawy. W każdej turze gracz przesuwa swoją postać na planszy o tyle pól, ile oczek wyrzuci na kostce, a następnie bierze udział w wydarzeniach wynikających z opisu pola i wylosowanych kart Przygód. Gracze próbują przedostać się do Krainy Wewnętrznej i przed innymi dotrzeć do Korony Władzy.
Więcej możesz dowiedzieć się z instrukcji zamieszczonej na stronie producenta, a także z naszego bloga, gdzie zamieściliśmy recenzję gry Talisman: Magia i Miecz.
Tak, jak najbardziej, można grać zarówno pojedyńczym Poszukiwaczem, jak i - przy pewnej dozie fantazji - całą drużyną, a warunkiem zwycięstwa będzie wówczas samo dotarcie do Korony Władzy.
Tak, Talisman jest przeznaczony dla 1-6 osób, a gra w 2 osoby jest emocjonująca, wciągająca i pozwala w pełni zanurzyć się w fantastycznym świecie. Z naszych doświadczeń wynika, że kiedy przy stole zgromadzi się 3-6 osób, gra nabiera innego charakteru i najciekawsze rzeczy dzieją się wtedy ponad planszą :-)
To bardzo subiektywna sprawa, my uważamy, że wysoka. Talisman: Magia i Miecz w wersji podstawowej to gra bardzo losowa, więc z jednej strony każda rozgrywka jest niepowtarzalna, a z drugiej trudno o strategie, które sprawdzałyby się za każdym razem. To gra, do której wraca się regularnie, a kiedy zna się już na pamięć wszystkie karty Przygód, można rozbudować ją o kilkanaście dodatków, które odświeżają grę, a czasem zupełnie zmieniają jej charater.
W zasadzie nie, jednak są wyjątki. Dodatki Zapomniane Krainy i Kraina Odmętów wymagają posiadania wcześniej Miasta i Podziemi. Z kolei "Podziemia", podobnie jak "Góry", lepiej zakupić, kiedy posiada się już "Miasto".
Na początek polecamy "Żniwiarza" lub "Wilkołaka", które za niewielką cenę dodają nowych Poszukiwaczy i niemal drugie tyle kart Przygód, oraz "Miasto", rozbudowujące pojedyńcze pole Miasta z wersji podstawowej do dużej dostawianej do narożnika planszy. Dobrym wyborem wg nas są też "Smoki" i "Kraina Ognia".
Zdecydowanie tak! Talisman mechaniką mocno przypomina Monopoly i uważamy, że stanowi doskonałą propozycję dla początkujących, o ile tylko lubią świat fantasy.
Dla młodszych graczy przeznaczona jest wersja "Talisman: Legendarne opowieści", nastawiona na drużynową współpracę i rekomendowana już od 8 lat. A do oryginalnej gry bardzo podobny jest Runebound, zarówno pod względem mechaniki, jak i graficznym. Jeżeli wolisz skupić się bardziej na celu misji i odkrywaniu fabuły, niż na interakcji z pozostałymi graczami, do tego preferujesz grę w 2 osoby i nie pokonałeś jeszcze smoka, Runebound może być dla Ciebie propozycją godną rozważenia.
Parametry
Polecamy zabezpieczenie od samego początku kart gry przed zdarzającymi się w trakcie używania zagnieceniami rogów, zabrudzeniem, zalaniem etc. za pomocą przezroczystych koszulek specjalnie dopasowanych do rozmiarów kart.
Pasujące koszulki to:
Dla mnie był to powrót po latach. bardzo udany. Gra wygląda trochę inaczej niż tamto wydanie, które pamiętam, jest mniejszy wybór bohaterów, za to kolorowo, emocjonująco, no i to nadal ta sama Magia i Miecz co niegdyś. Można się na parę godzin przenieść do świata fantasy, a malowanie figurek to dodatkowa frajda. Jeśli nie znacie, gorąco polecam (jeśli znacie, polecać nie muszę).
Dodatki, rozszerzenia i akcesoria
Przyjmujemy płatności za pośrednictwem bramek PayU i Przelewy24 oraz za pobraniem, a wysyłamy do paczkomatów Inpost oraz bezpośrednio do domu kurierem - również Inpost. Z tym przewoźnikiem nigdy nie zdarzyło nam się zgubienie ani uszkodzenie zawartości.
Zwykle kilka egzemplarzy mamy już spakowanych do pudełek, więc po wypełnieniu formularza dostawy i płatności tylko zaklejamy i dodajemy etykietę z adresem. Pakujemy wykorzystując ekologiczne, biodegradowalne "chrupki" i dobrze zabezpieczamy przed zgnieceniem.
Jeśli zamówisz:
do 12:00 w poniedziałki, wtorki i czwartki | paczka wyjedzie jeszcze tego samego dnia, zwykle ok. 13-tej |
do 8:00 w środy i piątki | |
w pozostałych godzinach | paczka wyjedzie najpóźniej ok 8 rano następnego dnia roboczego. |
Zarówno przesyłki paczkomatowe jak i kurierskie dochodzą na drugi dzień po wysłaniu (w 99% przypadków). Nasz pomocnik Pispiza* mówi, że jeśli zamówisz teraz, dostaniesz grę pojutrze
Masz pytania? Napisz lub zadzwoń: +48 518 102 074
*Pispiza - w języku Indian Lakȟóta piesek preriowy, zwierzątko znane ze swojego sprytu, zapobiegliwości i zaradności. U nas - sprytny i zaradny elektroniczny pomocnik, który uzupełnia nasze zapasy i dba o wysyłkę na czas.